fredag 6 augusti 2010

Kebabfestival











.... eller en av årets festligaste händelser. Ja, meningarna om festivalen i Helsingborg går som vanligt isär. Själv hade jag beslutat mig för att ta det lugnt, inte tycka någonting, utan bara dra ut en sväng för att se vad som händer. Kameran över axeln, lite glass med familjen, lite bilder, några öl, lite jazz, blandat med salsa och Timbuktu. Gillade stämningen. Speciellt salsan på torget. Hela kvällen andades ljummen sommarkväll. Lite tivoli utanför Tivoli, innan det är dags att avsluta. Kändes i ben och axlar. Straffet kom någon dag senare då jag knappt kunde ta mig ur sängen. Men det var det nästan värt. Fast en festival får nog räcka. Får se hur det blir till nästa år. Lär väl inte storgråta om det inte blir någon. Samtidigt, känslan var ganska okej, precis som öl i plastglas, som jag vanligtvis avskyr. Precis som priserna. Vande mig nog lite för snabbt vid de polska.
T